Hoe maak ik een offerte voor een aanbesteding?
Een vraag waar veel ondernemers mee zitten. Lees verder voor 3 concrete tips!
1. Gebruik bij de opmaak en indeling van jouw offerte zoveel als mogelijk de titels, indeling en begrippen die de overheid hanteert.
Verwijs dus letterlijk naar "Gunningscriterium prijs" of titel "2.3 Dienstverlening".
Spreek over de gebruikte termen "plan van aanpak" en noem dit niet "draaiboek" of "strategie" bijvoorbeeld.
Zo maak je het overzichtelijk voor de lezer en vindt die alles makkelijk terug.
2. Hou het bondig en concreet.
Toon aan waar jouw meerwaarde ligt en focus hierbij op de concrete opdracht.
Geen vage tekst over jouw bedrijf of dienstverlening, maar focus op de concrete opdracht die de overheid plaatst. Wijk niet uit over zaken die te algemeen zijn of niets bijdragen tot deze specifieke opdracht.
Verwijs ook hier zoveel als mogelijk naar concepten of begrippen die de overheid hanteert in de opdrachtdocumenten en maak tastbaar hoe jij hieraan invulling geeft. Is bijvoorbeeld communicatie en participatie belangrijk voor de overheid en heeft jouw bedrijf hierin een stapje voor op jouw concurrenten? Benadruk dit dan en concretiseer wat dit voor de overheid betekent.
3. Gebruik foto's, afbeeldingen en tijdlijnen om informatie visueel aantrekkelijk te maken en voor te stellen.
Vraagt de overheid bijvoorbeeld naar een stappenplan of timing? Probeer eens een tijdslijn in je offerte te verwerken. Dit zorgt voor een duidelijk overzicht en maakt het de lezer plezierig om lezen.
Een leesbare, overzichtelijke offerte zorgt voor vertrouwen.
Wil je meer tips of begeleiding bij de opmaak van jouw offerte?
Mail naar info@minro-legal.beÂ
Komentar