Privacyverklaring
Wanneer je onze website bezoekt, verzamelen wij waar nodig jouw persoonlijke gegevens. Deze worden door ons verwerkt voor de doeleinden waarvoor we je gegevens nodig hebben.
Omdat wij net zoals jou belang hechten aan deze gegevens, doen wij er dan ook alles aan om ze veilig te bewaren en je op de hoogte te houden waarvoor we jouw gegevens wensen te gebruiken.
​
Wij vragen dat je deze privacyverklaring aandachtig leest. Deze bevat namelijk essentiële informatie over hoe je persoonsgegevens worden verwerkt en waarvoor. Door het meedelen van je persoonsgegevens verklaar je uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze privacyverklaring en ga je er eveneens uitdrukkelijk mee akkoord. Ook met de verwerking zelf.
Bij de verzameling en verwerking van je persoonsgegevens respecteren wij de Belgische regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”) of General Data Protection Regulation (“GDPR”) sinds haar inwerkingtreding op 25 mei 2018.
Welke persoonsgegevens verzamelen we van jou?
Persoonlijke identificatiegegevens: voornaam, naam, telefoon, e-mail, curriculum vitae, facturatiegegevens, informatie over aandeelhoudersposities/-structuur, gegevens over jouw activiteiten op de website, internetbrowser en apparaat type, documenten vereist in het kader van de anti-witwaswetgeving en overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld door een verzoek door te sturen via deze website of door een profiel aan te maken, …
Wij wijzen je erop dat je de verantwoordelijkheid draagt voor alle gegevens die je ons verstrekt en dat wij vertrouwen op de juistheid ervan. Indien je gegevens niet meer up-to-date zouden zijn, verzoeken wij je ons dit zo snel mogelijk te melden. Je bent niet verplicht om je persoonsgegevens mee te delen, maar het verlenen van bepaalde diensten of het samenwerken wordt onmogelijk wanneer je niet instemt met de verzameling en verwerking eraan.
Waarom verzamelen we deze persoonsgegevens van jou?
Wij zullen alleen persoonsgegevens gebruiken als daarvoor een wettelijke grondslag bestaat. Op deze manier kan er contact opgenomen worden met bezoekers van de website die interesse hebben getoond via de formulieren die beschikbaar zijn. De grondslag op basis waarvan wij je persoonsgegevens verwerken hangt af van het doel van de verwerking. De volgende grondslagen kunnen van toepassing zijn:
Uitvoering van een overeenkomst: indien wij je persoonsgegevens moeten verwerken ten behoeve van een overeenkomst die wij met u hebben, of om deze overeenkomst tot stand te laten komen.
Wettelijke verplichting: wanneer wij je persoonsgegevens moeten verwerken om te voldoen aan een wettelijke verplichting, zoals:
-
het bijhouden van administratie voor belastingdoeleinden;
-
het voeren van (financiële) administratie;
-
…
Gerechtvaardigd belang: wij verwerken je persoonsgegevens indien dit in ons gerechtvaardigd belang is voor de bedrijfsvoering en de optimalisatie daarvan. Bijvoorbeeld in functie van het bezorgen van een gratis nieuwsbrief of een update aangaande dienstverlenging of prijzen.
Hoe lang bewaren we jouw persoonsgegevens?
De periode jouw persoonsgegevens bewaard worden, hangt af van de aard van de gegevens en de omstandigheden waarin de informatie is verzameld. Persoonsgegevens worden bewaard zolang dat nodig is voor het doel waarvoor de gegevens zijn verzameld. Persoonsgegevens die worden verwerkt in het kader van de uitvoering van de dienstverlening en onderdeel uitmaken van een dossier worden in principe voor een periode van 7 of 10 jaar bewaard, afhankelijk van het type dienstverlening. Het kan echter nodig zijn om persoonsgegevens langer te bewaren om te voldoen aan wettelijke, regelgevende, interne bedrijfs- of beleidsverplichtingen of indien dat nodig is in het kader van (het voorbereiden van) juridische procedures of geschillen. Je facturatiegegevens moeten we bijvoorbeeld om wettelijke redenen 7 jaar vanaf het kalenderjaar volgend op de factuurdatum bewaren.
Hoe zorgen wij voor de beveiliging van jouw gegevens?
Wij nemen de veiligheid van je persoonlijke gegevens zeer serieus. Daarom maken wij gebruik van diverse technische en organisatorische maatregelen, om zo jouw gegevens op gepaste wijze te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, gebruik of openbaarmaking. Zo bewaren wij persoonlijke gegevens die je met ons deelt op computersystemen die beperkte toegang hebben en steeds marktconform beveiligd zijn.
Doorgifte aan derden
Bepaalde persoonsgegevens die door ons worden verzameld, zullen worden doorgegeven aan en mogelijk verwerkt worden door derde dienstverleners zoals onze administratieve medewerkers, IT-leverancier, boekhouder, revisor, …
De werknemers, managers en/of vertegenwoordigers van de hierboven vermelde dienstverleners of instellingen en de gespecialiseerde dienstverleners door hen aangesteld, dienen de vertrouwelijke aard van uw persoonsgegevens te respecteren en kunnen deze gegevens enkel gebruiken voor de doeleinden in het kader waarvan zij contractueel werden verstrekt.
Indien nodig kunnen je persoonsgegevens worden doorgegeven aan andere derde partijen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer wij geheel of gedeeltelijk gereorganiseerd zouden worden, onze activiteiten zouden worden overgedragen of indien wij failliet verklaard zouden worden. Ook is het mogelijk dat persoonsgegevens moeten worden doorgegeven ingevolge een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan een bepaalde wettelijke verplichting. Wij zullen in dat geval redelijke inspanningen leveren om je voorafgaand te informeren over deze mededeling aan andere derde partijen.
Wij zullen je persoonsgegevens in geen geval verkopen of commercieel ter beschikking stellen aan direct marketingbureaus of gelijkaardige dienstverleners, tenzij met je voorafgaande toestemming.
Wat zijn de rechten waarop je je kan beroepen?
In overeenstemming en onder de voorwaarden van de Belgische privacywetgeving en de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming of General Data Protection Regulation (GDPR) delen wij je mee dat je over de volgende rechten beschikt:
Recht op toegang en inzage: je hebt het recht om kosteloos kennis te nemen van de gegevens die wij over jou hebben en na te gaan waarvoor deze worden aangewend.
Recht op rectificatie: je hebt het recht om rectificatie (verbetering) van je onjuiste persoonsgegevens te verkrijgen, evenals om onvolledige persoonsgegevens te vervolledigen.
Recht op gegevenswissing of beperking: je hebt het recht om ons te verzoeken je persoonsgegevens te wissen of de verwerking ervan te beperken in de omstandigheden en onder de voorwaarden zoals bepaald door de Algemene Verordening Gegevensbescherming of General Data Protection Regulation. Wij kunnen de gegevenswissing of beperking weigeren van enige persoonsgegevens die voor ons noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van de overeenkomst of ons gerechtvaardigd belang, en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld.
Recht op overdraagbaarheid van gegevens: je hebt het recht de persoonsgegevens die je ons hebt verstrekt, in een gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm te verkrijgen. Je hebt het recht deze gegevens over te dragen aan een andere verantwoordelijke voor de verwerking.
Recht van bezwaar: je hebt het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens wegens ernstige en legitieme motieven. Gelieve er evenwel rekening mee te houden dat je je niet kan verzetten tegen de verwerking van persoonsgegevens die voor ons noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van de overeenkomst of ons gerechtvaardigd belang, en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor zij werden verzameld.
Recht van intrekking van de toestemming: Indien de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op de voorafgaande toestemming, beschik je over het recht deze toestemming in te trekken. Deze persoonsgegevens zullen dan enkel nog verwerkt worden indien wij hiervoor over een andere rechtsgrond beschikken.
Automatische beslissingen en profilering: wij bevestigen dat de verwerking van de persoonsgegevens geen profilering omvat en dat je niet aan volledige geautomatiseerde beslissingen wordt onderworpen.
Je kan voormelde rechten uitoefenen door je te wenden tot info@minro-legal.be
De contactpersoon hiervoor is: Yasmine D’hanis.
Bedrijfsgegevens
MINRO BV, BE 0803.570.467
Puursesteenweg 354
2880 Bornem
+32 496 98 76 64
Wij stellen in ieder geval alles in het werk om op een zorgvuldige en legitieme manier om te gaan met je persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving. Indien je toch van oordeel bent dat je rechten geschonden zouden zijn en je binnen onze onderneming voor je bezorgdheden geen gehoor zou vinden, staat het je vrij een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit:
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
Tel. 02 274 48 00
E-mail: contact@apd-gba.be
Website: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/acties/klacht-indienen
Je kan je bijkomend richten tot een rechtbank wanneer je meent dat je schade zou lijden als gevolg van de verwerking van je persoonsgegevens.
​
​
​
​
​
​
​
​