top of page

3 tips om op de radar te komen bij de overheid

Foto van schrijver: Yasmine D'hanisYasmine D'hanis

Opdrachten tot 30.000 euro kunnen gesloten worden door aanvaarde factuur. Dit wil zeggen dat de overheid voorwaarden en prijzen bekijkt van verschillende ondernemers of rechtstreeks naar verschillende ondernemers een offerte-aanvraag uitstuurt via e-mail.


Ook wanneer de overheid via een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking een opdracht sluit, kiest ze zelf welke ondernemers hiervoor een offerte mogen indienen.


Wil je kans maken op zulke opdrachten, dan is het dus belangrijk dat de overheid jou kent. Maar hoe zorg je ervoor dat de overheid jouw bedrijf kent? Hier geef ik je 3 tips!


1. 𝗥𝗲𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗲𝗲𝗿 𝗷𝗲 𝗼𝗽 𝗲-𝗽𝗿𝗼𝗰𝘂𝗿𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁

Wil je je eigen gemeente en andere overheidsinstellingen als klant? Maak jezelf bekend. ’t Is simpel : onbekend is onbemind. Hoe doe je dat nu concreet?


Registreer je gratis op het e-procurement platform van de overheid. Op die manier kan de overheid jou vinden. Heb je hier graag wat hulp bij? Ik heb een eenvoudige leidraad gemaakt die je stap voor stap op weg helpt:




2. 𝗡𝗲𝗲𝗺 𝘇𝗲𝗹𝗳 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗮𝗰𝘁 𝗼𝗽

Neem actie! Contacteer je "ideale overheidsklant" en vertel wat je bedrijf voor hen kan betekenen. Maak duidelijk dat je interesse hebt om te werken voor hun organisatie.


Sommige overheidsorganisaties werken bv. ook met een bedrijvenregister waarin ze een overzicht bijhouden van geïnteresseerde bedrijven met een beschrijving van de producten en diensten die zij leveren.


3. 𝗭𝗼𝗿𝗴 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗲𝗲𝗻 𝗱𝘂𝗶𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝘄𝗲𝗯𝘀𝗶𝘁𝗲

Aankopers en ambtenaren zoeken uiteraard – zoals elke klant - ook gewoon op internet naar bedrijven waarmee ze kunnen samenwerken.


Zorg er dus voor dat je een duidelijke website hebt met een helder overzicht van je diensten en goede referenties. Ook vernoemen welke regio’s je bedient kan helpen om beter vindbaar te zijn. Gebruik zoekwoorden die aansluiten bij jouw diensten of producten.



 
 
 

Comments


bottom of page